• ساعت : ۰۹:۰۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۱۱/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 74
با همت محقق مرکز تحقیقات ایلام:
روز انتقال یافته‌های تحقیقاتی در راستای شبكه‌سازی كسب ‌و كارهای خرد زنان روستایی
محقق مرکز تحقیقات کشاورزی ایلام اظهار داشت: ایده‌هایی موفق هستند که به جای محصول، تمرکزشان روی مشتری است؛ مشتری محصولتان را می‌خرد چون مشکلش را بهتر از سایرین حل می‌کنید.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام؛ روز انتقال یافته‌های تحقیقاتی، کارگاه آموزشی شبکه‌سازی کسب ‌و کارهای خرد زنان روستایی با تدریس مژگان خوش‌مرام محقق مرکز تحقیقات در شهرستان چرداول روستای زنجیره برگزار شد.

مژگان خوش‌مرام در زمینه کسب‌وکار بیان کرد: زمینه کاری یعنی محدوده و قلمرویی که برای شغل خود مشخص کنید. زمینه کاری، فارغ از اینکه چه نوع زندگی شغلی دارید، به‌عنوان یک سیستم ارزشی برایتان عمل می‌کند و از اینکه از این شاخه به آن شاخه بپرید جلوگیری می‌کند.کارهایی که می‌توانید انجام دهید نامحدود است. از طرفی دانش و توانتان محدود است. اگر به هر کاری ناخنک بزنید می‌شوید همه‌کاره و هیچ‌کاره. زمینه کاری فیلتری است برای جدا کردن کارهای مرتبط از غیر مرتبط. روشی است برای متمرکز ماندن، برای حرفه‌ای شدن و برای رشد و موفق شدن.

وی گفت: ایده، هسته اصلی هر کسب‌وکار است. مثل بذر برای گیاه. هیچ گیاهی بدون بذر عمل نمی‌آید. ایده کسب‌وکار، یک تصویر ذهنی از راه‌حلی است که برای حل مسئله‌ای، یا برآوردن نیازهای افرادی مشخص پیشنهاد می‌دهید. ایده کسب‌وکار یک راه‌حل خام و کلی است که کارآفرین در پاسخ به یک نیاز یا مسئله ارائه می‌کند.

محقق مرکز تحقیقات اظهار داشت: ایده‌هایی موفق هستند که به جای محصول، تمرکزشان روی مشتری است. مشتری محصولتان را می‌خرد چون مشکلش را بهتر از سایرین حل می‌کنید.

خوش‌مرام توضیح داد: هر فردی خودش وضعیت مطلوب خود را تعریف می‌کند. خواسته‌هایش، انتظاراتش، هدف و آرزوهایش، اعتقاداتش، باورهایش، نتایجی که دنبال می‌کند، چیزهایی که برای او یک «باید» است، اینها است که وضعیت یک فرد را تعیین می‌کند. بنابراین وضعیت مطلوب کاملاً به شرایط، محیط، ادراک، تربیت و باورهای فرد بستگی دارد. از شخصی به شخصی، از محلی به محل دیگر، از فرهنگی به فرهنگ دیگر کاملاً متفاوت می‌شود. بر این اساس است که برای تولید موفق بایستی مطلوب را از نگاه مشتری و نه تولیدکننده یافت.

کارشناس مرکز تحقیقات ایلام بیان کرد: بازاریابی یعنی چه برنامه‌ای دارید که مشتری شما را بشناسد، دوستتان داشته باشد، به شما اعتماد کند، مشتری وفادار شما شود، همه کارهایی که در عمل برای بازاریابی می‌کنید مانند تبلیغ، درست کردن وبسایت، روابط عمومی، تخفیف و امثال آن، روش‌هایی است برای اینکه مشتری را جذب و حفظ کنید. حتی اگر خدمت یا کالایی جذاب و متمایز داشته باشید، مشتریان باید این را بدانند، باید برای آگاهی و جذب آنها برنامه داشته باشید، به مشتری‌ گذری و اتفاقی بسنده نکنید، به بخت و اقبال بسنده نکنید، کار را به شانس واگذار نکنید، غر نزنید، بلکه برنامه بازاریابیتان را بسازید، اجرا کنید، بهبود بدهید، تا بتوانید محصول عالی خود را عالی بفروشید.

وی در ادامه گفت: از تکنیک‌های بازاریابی مدرن به‌خصوص دیجیتال به نفع خود استفاده کنید. تهدید را به فرصت تبدیل کنید؛ همان‌قدر که جهانی شدن تهدید است، فرصت هم هست. اگر برنامه‌ای برای بهره‌برداری از این بازار بزرگ ندارید، اگر هرازگاهی، شانسی و بدون هدف تبلیغ می‌کنید. جواب نمی‌گیرد.

در پایان، مدرس دوره ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین، با معرفی تعدادی ازکسب و کارهای خرد و متناسب با شرایط زنان روستایی آن منطقه راهنمایی و مشاوره لازم را ارائه داد.

جهت دریافت لینک کانال ایتای سازمان کلیک کنید

 

خوش مرام.jpgخوش مرام1.jpgخوش مرام2.jpgخوش مرام3.jpgخوش مرام5.jpgخوش مرام6.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0