• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 188
روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج گزارش داد:
فرهنگ سازی در ترویج مدیریت ریسك و بیمه محصولات كشاورزی

فرهنگ سازی در ترویج مدیریت ریسک و بیمه محصولات کشاورزی

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، نشست مشترکی که بین موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی روز شنبه سوم دیماه برگزار شد.

در این جلسه که رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به همراه جمعی از مدیران کل موسسه، رییس و اعضای هیأت مدیره و مدیران صندوق بیمه محصولات کشاورزی حضور داشتند، عطاالله ابراهیمی معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، از حضور در جمع فرهیختگان حوزه بیمه ابراز خرسندی نمود و گفت: فلسفه اصلی بیمه افزایش تاب آوری تولیدکنندگان و پشتوانه ای برای سرمایه گذاری است.

ابراهیمی.jpg

وی با بیان اینکه تبعات سنگینی در بحث عدم بیمه شامل حال کشاورزان به ویژه در شرایط بحران را شاهد بوده ایم، افزود: اکنون ضرورت بیمه محصولات کشاورزی بیش از هر زمانی درک شده است و ظرفیتی جز بیمه برای جبران خسارت به کشاورزان وجود ندارد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بیمه را به عنوان یک سیستم حمایتی از شاخصه های توسعه یافتگی هر کشور به خصوص در بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: ریسک بالایی از لحاظ عوامل اقلیمی، مخاطرات طبیعی، بیماری ها و .... در کشاورزی وجود دارد. بنابراین آگاهی و اطلاعات کافی مدیران بخش و بهره برداران از مدیریت ریسک و همچنین فرهگ سازی به جای مدیریت پرداخت، یکی از رسالت های مهم آموزش و ترویج کشاورزی است.

ابراهیمی با اشاره به مسائل نوآوری  و فناوری و تنوع بالای حوزه های کشاورزی و پویایی این بخش، خاطرنشان ساخت: باید پوشش بیمه از لحاظ نوع فعالیت ها و تخصص افراد کارگزار تغییراتی داشته باشد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تات، در ادامه سخنان خود اظهار کرد: فرهنگ سازی، متقاعدسازی و تغییر نگرش بهره برداران در امر ترویج بیمه محصولات کشاورزی مهم است و در مجموعه ما ظرفیت بسیار بالایی برای این موضوع وجود دارد.

وی استفاده از رسانه، آموزش کارکنان و بهره برداران،  بیشتر از 7 هزار کارشناس پهنه و ترویج دانش و فناوری را از ظرفیت های موجود برشمرد و افزود: بیمه محصولات کشاورزی در حرکت از سمت کشاورزی مبتنی بر تامین امنیت غذایی به سمت کشاورزی مبتنی بر اقتدار کشاورزی کارگشاست. چرا که  ضریب پوشش بیمه ای در برنامه های کلان کشاورزی مثل الگوی کشت، کشت قراردادی و .... بالا رود، رشد و توسعه کشاورزی کشور رقم می خورد.

dsc00033.jpg

رییس هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز در بخش دیگری از این نشست ضمن استقبال از روند فعالیت های مشترک بر پایه تفاهم نامه قبلی، ابراز امیدواری کرد: برای آموزش مدیران ارشد استانها به منظور آگاهی از مفاهیم، اصول و چارچوب های قانونی بیمه محصولات کشاورزی دوره های هدفمند و تخصصی برگزار شود.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه از سال 1362 تشکیل شده و 65 درصد آن سهم دولت بوده است، گفت: طبق قانون و اساسنامه صندوق بیمه مرکز تحقیقات و پژوهش به عهده ما نیست و ما باید از ظرفیت سازمان تات استفاده کنیم. بنابراین در بحث های طرح های تحقیقی و همچنین ساخت ملزومات رسانه ای و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی از معاونت آموزش و ترویج کشاورزی استفاده می کنیم.

در پایان جلسه، هر یک از مدیران کل موسسه ضمن ارائه پیشنهادهای سازنده به منظور ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در کشور، بر تعهدات خود در تفاهم نامه همکاری مشترک با صندوق بیمه محصولات کشاورزی تأکید کردند.

33.jpg

222.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0