به همت عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران
برگزاری کارگاه آموزشی-ترویجی مدیریت آفات و بیماریهای گردو
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، در مسیر شعار سال تات «آموزش و ترویج»؛ این دوره، روز ۳۰ خردادماه جاری،با حضور و تدریس شهریار عسگری، عضو هیات علمی مرکز و همکاری کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی فیروزکوه، در روستای گذرخانی شهرستان فیروزکوه و با حضور نماینده نظام مهندسی کشاورزی استان برگزار شد.
نظر به غالب بودن باغات گردو در منطقه، در این جلسه بیماریها و آفات مهم گردو به باغداران معرفی شد و علائم و نحوه خسارات در هر مورد بیان گردید و در نهایت شیوه های کنترل و مدیریت هر آفت یا بیماری شرح داده شد و در ادامه، بنا به درخواست کشاورزان، مطالب بصورت نشریه ترویجی تهیه و از طریق جهاد کشاورزی منطقه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
در پایان نیز، در خصوص مسائل و مشکلات باغداران بحث و تبادل نظر گردید.



