برگزاری وبینار «ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد» در مرکز تحقیقات بوشهر
بررسی ابعاد فساد اداری و راهکارهای ارتقای سلامت سازمانی ؛
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، در راستای تقویت فرهنگ شفافیت و ارتقای سطح اخلاق حرفهای در بدنه سازمانها، این مرکز دوره آموزشی تخصصی «ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد» را در قالب یک وبینار علمی-آموزشی برگزار کرد. این نشست که با تمرکز بر ریشهیابی و مقابله با آسیبهای سازمانی برنامهریزی شده بود، با تلاش و پیگیری مستمر نماینده دفتر ولیفقیه در مرکز تحقیقات بوشهر میسر شد.
جلال نوروزی، نماینده دفتر ولیفقیه در مرکز تحقیقات بوشهر، با نگاهی تاریخی به پیامدهای مخرب فساد اظهار داشت: فساد، همواره در کنار سایر عوامل بنیادین، از مراجع اصلی فروپاشی تمدنها در طول تاریخ بوده است.
وی با تبیین یک قاعده همیشگی در مدیریت قدرت، خاطرنشان کرد: میان استفاده صحیح از قدرت و گسترش فساد، یک رابطه معکوس حاکم است؛ به این معنا که هر زمان از قدرت و جایگاه مدیریتی بهطور مطلوب و در راستای منافع عمومی استفاده شود، میزان فساد به شکل چشمگیری کاهش مییابد.
نماینده دفتر ولیفقیه همچنین با هشدار نسبت به پیامدهای اجتماعی و روانی فساد، بر ضرورت برخورد قاطع با آن تأکید کرد و گفت: تداوم فساد تنها به بحثهای مالی محدود نمیشود، بلکه مستقیماً با بحران اعتماد پیوند خورده است.
وی در ادامه تصریح کرد که کاهش اعتماد مردم به دستگاههای دولتی و غیردولتی، یکی از تلخترین پیامدهای فساد است که در نهایت منجر به رواج فرهنگ بیتفاوتی، کاهش انگیزه برای کار و گسترش بیکفایتی در سطح جامعه میشود.
نوروزی در پایان سخنان خود، مبارزه با فساد اداری را نوعی آگاهیبخشی نسبت به عواقب جبرانناپذیر این پدیده بر سلامت جامعه دانست و بر ضرورت پیشگیری از آن تأکید کرد.




