به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات گفت؛ درابتدای این نشست دو طرح اولیه به طور کلی معرفی شد و پس از آن، موضوعاتی چون نحوه همکاری با بخش خصوصی، کشاورزی قراردادی و مدل کسبوکارهای زنان روستایی و عشایری مورد بحث قرار گرفت. بر اساس جمعبندی انجامشده، شناسایی شرکای بالقوه و بررسی دقیق پیشنهادهای آنان در اولویت کاری قرار گرفت.
محمدمهدی قاسمی با تأکید بر نقش کلیدی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار روستایی گفت: «تمام ظرفیتهای موجود در وزارت جهاد کشاورزی باید در جهت حمایت از زنجیره ارزش کسبوکار زنان روستایی و عشایری به کار گرفته شود.
طاهره قیومی مشاور وزیر جهاد کشاورزی نیز با بیان اهمیت بازاررسانی تولیدات این قشر، خواستار بررسی عمیقتر طرحهای ارائهشده و آمادگی برای ارائه آنها به مقامات ارشد وزارت جهاد کشاورزی جهت اجراییشدن شد.
در ادامه مریم طهماسبی، ضمن اشاره به اقدامات انجامشده در راستای حمایت از کسبوکارهای خرد زنان روستایی و عشایری، بر لزوم تداوم نشستهای تخصصی با هدف انتخاب، طراحی و اجرای بهترین بستر مجازی برای عرضه محصولات تأکید کرد.
گفتنی است؛در این نشست که با حضور محمدمهدی قاسمی، معاون آموزش و ترویج سازمان تات، طاهره قیومی، مشاور امور زنان و خانواده وزیر جهاد کشاورزی، مریم طهماسبی، مدیرکل دفتر توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی و عشایری، نماینده صندوق مادر تخصصی توسعه بخش کشاورزی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد؛ ابعاد مختلف ایجاد سکوی مجازی برای فروش محصولات زنان روستایی و عشایری مورد بررسی قرار گرفت.