مدیر کل امور مالی
مهندس علیرضا حسامی
در راستای ماده 18 آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان و سایر قوانین و مقررات اهم وظایف و مسئولیت های مدیر کل امورمالی بشرح زیر است.
1- اعمال نظارت مالی از نظر رعایت قوانین و مقررات مربوط به مفاد آیین نامه و مصوبات هیات امناء.
2- نگهداری حساب و تنظیم گزارش های مالی و نظارت بر حفظ اسناد، دفاتر و مدارک مالی و اطلاعات نرم افزاری مربوط.
3- نگهداری و حفظ و حراست از انواع اوراق بهادار، سپرده ها و عندالزوم مسکوکات وجوه و نقدینه هایی که تحویل امورمالی شده است.
4- نظارت برنگهداری حساب اموال غیر مصرفی و دارایی های سازمان.
5- نظارت بر چگونگی وصول درآمدهای اختصاصی و کنترل واریز آن ها به خزانه در حد امکانات در اختیار و سپس مصرف آن ها.
6- نظارت و کنترل عملیات مالی و انطباق دریافت¬ها و پرداخت¬ها با قوانین و مقررات جاری کشور.
7- تهیه و تدوین حساب عملکرد سالیانه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه¬ای و هزینه¬ای مطابق قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه و ارسال آن به مراجع ذیربط.
8- تهیه و تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال مالی و ارسال آن به مراجع ذیربط.
9- برنامه¬ریزی جهت نگهداری حساب اعتبارات بر اساس قوانین بودجه سالیانه کشور.
10- برنامه¬ریزی جهت نگهداری حساب درآمدها و تهیه و تنظیم گزارشات مربوطه به تفکیک منابع درآمدی و حسب مورد پی گیری استرداد درآمدها.
11- کنترل و نظارت بر تامین اعتبار حواله¬های صادره از سوی مقامات مجاز به منظور اختصاص تمام و یا قسمتی از اعتبار مصوب برای هزینه معین.
12- برنامه¬ریزی جهت پرداخت توزیع تخصیص اعتبار به روسای حسابداری مراکز و تنخواه گردان به عاملین مالی با تائید مقامات مجاز برای برخی از هزینه¬ها.
13- تهیه و تدوین مقررات و قوانین و دستور العمل های مالی جهت مدیران امورمالی.
14- برنامه¬ریزی جهت برگزاری همایش ها و گردآوری مطالب علمی و تجربی جهت ارائه در همایش های مدیران مالی، روسای حسابداری و عاملین مالی.
15- تعامل و تشریک مساعی با امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان ها، موسسات وابسته، موسسات و شرکت های وابسته به وزارت به منظور حسن انجام امور محوله.
16- برنامه¬ریزی جهت افتتاح حساب های مورد لزوم جهت انجام امور دریافت و پرداخت سازمان و حسب مورد انسداد حساب های غیر ضروری با مجوز اداره کل خزانه.
17- تعامل و ارتباط مستمر با دفتر برنامه و بودجه به منظور مصرف بهینه بودجه سالیانه سازمان.
18- برنامه¬ریزی جهت وصول اعتبارات از خزانه و ابلاغ اعتبارات ملی به موسسات وابسته مطابق ضوابط مربوطه.
19- برنامه¬ریزی جهت پی گیری واریز تنخواه گردان عامل با ارائه اسناد هزینه.
20- برنامه¬ریزی جهت انتخاب و معرفی رئیس حسابداری، عامل مالی و امناء اموال و نظارت بر عملکرد آنان .
21- طراحی فرم های اطلاعات و گزارش دهی یکسان جهت مدیران مالی.
22- بررسی و شناسائی فرایندهای گردش مالی و اقدام جهت اصلاح این فرایندها.
23- برنامه¬ریزی، اطلاع رسانی، گزارش دهی و آموزش در خصوص فعالیت های مالی جهت ارتقای کیفیت خدمات.
24- برنامه¬ریزی جهت پرداخت لیست حقوق و مزایای ماهانه کارکنان شاغل، بازنشسته و موظفین.
25- نظارت بر انجام بهینه امور مربوط به قراردادها و امور ارزی.
26- ارسال اطلاعات مربوط از طریق سامانه¬های فصلی و سامانه سماد و قراردادهای به مراجع قانونی.
وظایف و اختیارات...
برنامه ها و اقدامات...
جدید